
Follow me
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Stolová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; dejepis.
➤ Odporúčaný vek/stupeň vzdelania: od 10 rokov/ 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá
➤ Počet hráčov: 3-6
➤ Dĺžka hry: 45 minút
➤ Jazyk hry: slovenčina
➤ Predmet: dejepis
➤ Vhodné na doma: áno
Hra Turci útočia! približuje osmanské vpády do Európy v 16. a 17. storočí. Osmanské výpravy zasiahli aj južnú časť dnešného územia Slovenska, a práve na túto geografickú oblasť sa hra zameriava. Zobrazuje boj a prelínanie dvoch odlišných kultúr, ktoré ovplyvnili politické dianie v Uhorsku aj život bežného obyvateľstva. Cieľom hry je poukázať na toto vyše storočie trvajúce obdobie z viacerých hľadísk (očami útočníkov, obrancov aj bežného ľudu). Hráči bojujúci za uhorské vojsko musia za vymedzený čas oslobodiť Turkami dobyté hrady a pevnosti.
Hra je určená (nielen) pre milovníkov histórie, pretože okrem zamerania na historické poznatky podporuje kreativitu, fyzickú aktivitu a hráči si prostredníctvom hrania rozvíjajú čitateľské kompetencie a nadobúdajú geografický rozhľad. Aktívne spoznávajú kultúrne dedičstvo, cvičia sa v strategickom a kritickom myslení. Rozvíjajú schopnosti kooperovať a spolupracovať, tolerovať a rešpektovať názory druhých.
Stolová hra Turci útočia môže slúžiť ako skvelá pomôcka pri výučbe dejepisu v 7. ročníku ZŠ, pri tematickom celku Habsburská monarchia. Dokážete s ňou pokryť vzdelávacie celky: Moháčska katastrofa, Na hranici s Osmanskou ríšou (Slovensko na hranici dvoch svetov).
Primárne je hra určená pre hranie na predmete dejepis, ale typom úloh prepája viacero vyučovacích predmetov (dejepis, geografiu, slovenský jazyk a literatúru, telesnú výchovu, výtvarnú výchovu), takže je možné ju použiť aj na týchto vyučovacích predmetoch v ktorejkoľvek fáze vyučovacej jednotky (motivácia, expozícia, fixácia, diagnostika), resp. na projektovom vyučovaní.
Pre viac informácií o prieniku hry so štátnym vzdelávacím programom a modelové aktivity s kartovou hrou na vyučovaciu hodinu si stiahnite našu bezplatnú metodickú príručku.
Autori: Katarína Vojteková, Ivana Kecerová, Zuzana Zahradníčková
Odborná úprava herného dizajnu: Silvester Buček
Grafický dizajn: Zuzana Nemcová
Produkcia: Veronika Golianová
Vydalo Impact Games s podporou MŠvvamSR v roku 2025.
Sociálne zručnosti a kooperácia Strategické myslenie Dejepis 2.stupeň ZŠ Stolové, kartové SŠ
Kartová hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; kritické myslenie, overovanie informácii a hoaxov.
Mobilná hra vhodná pre: 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá; predmety občianska náuka, dejepis,…
Print & play hra vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ, predmet: environmentálna výchova, geografia.
Spoločenská hra pre rozvíjanie strategického a podnikavé myslenia; 2. stupeň ZŠ a SŠ.
Mapové puzzle vhodné od 6 rokov; vlastiveda, dejepis, geografia, náuka o spoločnosti.
Stolová hra vhodná od 3. ročníka ZŠ na predmety biológia a environmentálna výchova.
Unikátna metóda vyučovania informatiky a digitálnych zručností pre 1. stupeň ZŠ.
Spoločenská hra o aktuálnych trendoch gastronómie, vhodná pre laikov ako aj študentov…
Spoločenská hra o zodpovednom inovatívnom podnikaní a rodovo-špecifických problémoch. Vhodná…
Historicky presná príbehová hra v ktorej odkrývate tajomstvo rodiny Dobšinských poznačené…
Strategická stolová hra vhodná od 13 rokov na dejepis pre 2. stupeň ZŠ, SŠ a gymnáziá.
Kartová hra o overovaní informácii vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; predmet: mediálna výchova.
Kartová hra o algoritmoch a informačných bublinách vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; predmety:…
Kartová hra o algoritmoch a informačných bublinách vhodná pre 2. stupeň ZŠ a SŠ; predmety:…
Print & play hra vhodná pre 3. ročník ZŠ; predmet: informatika.
Print & play hra vhodná pre 3. ročník ZŠ; predmet: informatika.
Print & play hra vhodná pre 3. ročník ZŠ; predmet: informatika.
Print & play hra vhodná pre 3. ročník ZŠ; predmet: informatika.